28 Januari 2010

Pengantin & soru.....

Sampai2 kat rumah besan Toklang..rupa-rupanya pengantin ada dua pasang la. Satu krim...satu biru..
Aku pun tak tau yg mana satu agaknya Ayu anak Toklang tu. Tapi aku main agak2 aje la. Mesti yg ada rupa Toklang lelaki ataupun Toklang pompuan...
Mesti pengantin karer birru...

Ini laa pasangan pengantin yg merupakan anak Toklang dan menantu toklang..
Katanya Ayu ni keje kat Batu Kurau. Suami dia keje kampung..mungkin keje sendiri laa agaknya kot.

Ni pasangan lagi satu. Yang ni aku tak tau laa pulak mana satu anak tuan rumah. Yang aku tau..salah seorang pengantin ni orang Pahang.

Ni sesi santapan...makan beradab. Walaupun depa makan tak duduk saling mengadap tapi masa makan tu kena la ada adab..kuikui..
Seperti biasa..pengantin tak makan banyak sgt, hoho..

Seronok nampaknya Toklang hari ni..
Tp..Toklang tu aku nampak mcm kurang sihat je hari tu. Dulu bukan main sihat berkawad sana sini, jadi jurulatih BTN dan sebagainya. Tapi biasa laa..orang dh veteran.

Ni sesi kami makan laa pulak. Penuh la dua buah meja pjg khas utk keluarga pengantin tu kami segerombolan yg konker.

Abang Mail seronok dpt cenderahati beg merah. Sebab bukan semua dpt yg tu..
Kami yg lain2 dpt yg beg biru tu aje. Pasal tu pun leh ada sesi mengusik. Biasalah..kalu dpt kat anak2 Hj. Aizam ni..bab usik-mengusik tu jd meriah. Tambah pulak ada Sela, Maton dan ET....kukik..kukik gelak2..

Anak dara kak nor dan anak2 dara kak Idah.

Aku tengah memilih nak makan dadih yg mana satu. Keladi ke stoberi..
Walaupun dadih tu dh cair (mgkn disebabkan cuaca yg sgt hangngat!!)...tapi sedap rasanya..

Sesi bergambar di meja santapan.

Yang lelaki tu anak Toklang dengan wife dia. Entah laa..aku pun tak tau nama dia. Dia pun tak bermalam kat rumah mak. Katanya sebahagian rombongan menginap kat homestay.

Ada lagi...nanti aku sambung. Idea tengah kering ni..tapi disebabkan nak perabeh citer..kena laa gagahkan buat jugak.

Tiada ulasan: